Vanessa shaves her head for Gossip?

Det är inte bara fans som klagar på skillnaderna mellan Gossip Girl-böckerna och serien. Även författaren bakom succén går till attack mot tv-succén.
- Jag tycker de har förstört Vanessa. I serien är hon fruktansvärt tråkig och fyller inget syfte, säger Cecily von Ziegesar till kanal5.se.

Enligt författarens vision är Vanessa, Dans barndomskompis, en rebell i rakad skalle som hatar skolan. En stark karaktär – som i tv-serien blivit en söt tjej som alla andra.
- Det har blivit så stereotypiskt, med tjejer som är elaka mot varann. Böckerna är inte riktigt så, de är mer sammansvetsade. Och Blair har inte det där gänget av småtjejer som lyder henne. Det känns inte äkta.

Förutom det medger von Ziegesar att hon blev positivt överraskad av att se sin skapelse i tv-rutan.
- Jag trodde den skulle bli cheesy och usel. Därför blev jag väldigt glad av att se hur snygg den är och hur bra skådespelarna är. Jag följer den slaviskt!

kanal5.se


Kanske är lika bra att man inte läst böckerna?
Oftast är ju böckerna bättre...
Menmen, jag gillar iaf Vanessas karaktär, och märkbart annorlunda än de andra Upper Eastside brudarna.

Kommentarer
Postat av: Lisa

bra blogg :)

2008-10-06 @ 16:58:55
URL: http://wlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0